Natalija Racković, General Manager u agenciji V+O Communications, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina o medijskoj odgovornosti brendova.
1. U kojoj meri opada poverenje u informacije koje brendovi plasiraju u novim i tradicionalnim medijima?
Pojava novih tehnologija i društvenih mreža u mnogome je promenila način komunikacije na relaciji kompanija/korisnik proizvoda ili usluge. Vreme linearne komunikacije kompanija sa ciljnim javnostima je davna prošlost. Potrošač je od pukog primaoca informacija postao aktivan učesnik u komunikaciji, koji razume „pravila igre“, zahteva odgovore, prezire klišee i spreman je da zahteva od kompanije da se ponaša na određen način. Oseća se slobodno da kritikuje, ali i da bude lojalan ukoliko shvati da vrednosti koje on vezuje za brend i kompaniju su u skladu i sa njegovim vrednostima. Kompanije koje su uspele da prepoznaju te trendove i da uključe svoje potrošače da budu deo svega toga su zadržale poverenje svojih klijenata.
2. Ko je odgovoran za komunikaciju neetičnih brendova i plasiranje brand fake news?
Samo tokom poslednjih 15 godina, koliko V+O Communication posluje u Srbiji, svedoci smo pojavile potpuno novih industrijskih grana, brendovi se razgranjavaju kako bi se zadovoljile najrazaličitije potrebe potrošača, a sve to dovodi do porasta konkurencije koja želi da se izbori za svoj deo kolača. Ako na sve to dodamo i različite komunikacione platforme koje su se razvile, postajemo svedoci pokušaja nekih brendova da određenu ekonomski korist ostvare „lovom u mutnom“ tj. plasiranjem različitih netačnih, neetičnih ili potpuno spinovanih informacija.
3. Zašto je neophodno ulaganje u sopstvene kanale komunikacije?
Ukoliko kompanije ne žele, ne shvataju važnost ili ne znaju kako da ispričaju svoju priču, onda će sigurno taj posao neko drugi za njih uraditi. Upravo zato, ulaganje u sopstvene kanale komunikacije je posebno važno. Ciljne javnosti treba da čuju vašu priču, da se poistovete sa njom i da joj veruju.
4. Kolika je medijska odgovornost brendova danas?
Veća neko ikad. Brendovi mogu biti kreatori potpuno novih trendova, pokreta i pozitivnih promena u društvu. V+O ima višegodišnje iskustvo u osmišljavanju i vođenju Community Related projekata tj projekata kojima brendovi doprinose poboljšanju života i stanja u lokalnoj zajednici. Primera radi, ove godine, sa brendom Rosa radimo na emocionalnoj i psihološkoj podršci roditeljima u prvim danima roditeljstva kroz različite platforme i kanale komunikacija.
5. Kako vidite budućnost saradnje brendova, agencija i medija?
U osluškivanju potreba krajnjih korisnika proizvoda/usluge i zajedničkom osmišljavanju i kreiranju kredibilnih sadržaja od opšteg interesa. Brendovi i kompanije, treba da uzmu aktivniju ulogu, kao važan akter u kreiranju pozitivnih promena u društvu, agencije im na tom putu mogu značajno pomoći, mediji će to prepoznati i podržati, a krajnji potrošači će to umeti da cene.