Kako emocije utiču na ishranu građana Srbije
U okviru Nacionalne kampanje „Teži ravnoteži“, V+O Communication uspešno je organizovao radni doručak za novinare na kom su predstavljeni rezultati onlajn istraživanja na temu „Složena povezanost između emocija i ishrane“. Prisutnima su se obratili Dimitrije Ivanović ispred Privredne komore Srbije i prim. dr Marija Đurović psihijatar, subspecijalista psihoterapije, Šef Odseka za adolescentnu psihijatriju i psihoterapiju Bolnice za psihijatriju KBC Dr Dragiša Mišović-Dedinja.
„Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije (SZO) čak 2,5 milijarde odraslih osoba starijih od 18 godina ima prekomernu telesnu težinu, a do 2035. godine čak 4 milijarde ljudi će biti prekomerno uhranjeno ili gojazno“, istakao je Dimitrije Ivanović ispred Privredne komore Srbije i dodao da aktivnosti u okviru Nacionalne kampanje „Teži ravnoteži“ se upravo sprovode sa ciljem podizanja svesti javnosti da više vode računa o balansiranoj ishrani i fizičkoj aktivnosti, ali da ne zanemare i emocije koje mogu uticati na njihove prehrambene navike.
Rezultati istraživanja predstavljeni su simbolično na Svetski dan mentalnog zdravlja i pokazuju da većina građana (76%) veruje da postoji veza između njihovog raspoloženja i hrane koju jedu, dok 17% ispitanih nije sigurno, a 7% smatra da ne postoji takva veza. Naveći broj ispitanika (44%) često bira hranu kao način da se nose sa određenim emocijama, 25% samo ponekad poseže za hranom kao odgovor na određene emocije, a svega 5% anketiranih nikada ne koristi hranu u te svrhe.
„Veza između emocija i ishrane nije nešto novo i nepoznato medicini. Još pedesetih godina prošlog veka, dva stručnjaka, psihijatra definisali su čak 27 emocija koja dovode do povećanja unosa hrane, a tuga, inferiornost, stres i dosada su samo neke od njih. Odnos prema hrani ljudi formiraju veoma rano u životu, odnosno prvim kontaktom majke i bebe. Ovaj trenutak definisaće kako ćemo se mi u budućnosti odnostiti prema hrani i naučiće nas kako da se adekvatno nosimo sa emocijama.“– istakla je prim. dr Marija Đurović, psihijatar, subspecijalista psihoterpije, Šef Odseka za adolescentnu psihijatriju i psihoterapiju Bolnice za psihijatriju KBC Dr Dragiša Mišović-Dedinje.
U proteklih šest godina, agencija V+O Communication sprovela je različite aktivnosti u okviru nacionalne kampanje „Teži ravnoteži”. Tokom septembra, onlajn istraživanje je sprovedeno na 1.000 odraslih ispitanika širom Srbije. Da bi se došlo do ovog broja ispitanika, bilo je potrebno da više od 12.000 ljudi klikne na sam baner koji ga vodi do ankete, što je pokazatelj da su oni koje je ova tema baš interesovala na kraju i popunili anketu. Takođe, da bi uzorak bio što bolji, tokom istraživanja targetirani su građani kako iz Beograda, gde je bilo najviše zainteresovanih, tako i iz ostatka Srbije i iz manjih mesta. Nacionalnu kampanju „Teži ravnoteži“ pokrenula je Privredna komora Srbije – Udruženje za prehrambenu industriju kao podršku Nacionalnom programu za prevenciju gojaznosti Ministarstva zdravlja Republike Srbije. Kampanja je prvenstveno okrenuta kontinuiranom informisanju građana o važnosti uravnotežene ishrane i redovne fizičke aktivnosti u cilju postizanja dobrog javnog zdravlja stanovništva.