Rosa: Podrška roditeljstvu – Put kroz ranjivi period
Izazov:
U društvu kakvo je Srbija, roditeljstvo se često podrazumeva kao instinktivan proces za koji nije potrebna posebna priprema. Ipak, statistike pokazuju da čak 1 do 2 od 10 majki prolazi kroz postporođajnu depresiju, a 70% žena ima simptome baby blues-a. Istovremeno, važna uloga patronažnih sestara – često jedinih zdravstvenih radnika koji ulaze u domove porodica nakon porođaja – ostaje nedovoljno prepoznata. Rosa, kao brend koji već 15 godina razvija društveno odgovorne inicijative u oblasti podrške porodicama, u saradnji sa Ministarstvom zdravlja, odgovorila je na ove izazove pokretanjem sveobuhvatne kampanje emocionalne podrške roditeljima i osnaživanju patronažne službe širom Srbije.
Aktivnosti:
Organizovana je panel diskusija o emocionalnim izazovima u prvim danima roditeljstva, sa učešćem poznatih roditelja poput Nikole Rokvića i Bojane Barović, kao i eminentnih stručnjaka – psihijatra dr Olivera Vidojevića, pedijatra dr Mirjane Mićović i patronažne sestre Olivere Damnjanović.
• Karavan ‘Na putu kroz roditeljstvo’ održan je u 5 gradova širom Srbije, kroz panel diskusije sa uvaženim psiholozima i akterima: Senka Simonović, Jovana Ružičić (osnivačica Centra za mame), Miša Stojiljković (novinar i psiholog), dr Oliver Vidojević i druge stručnjake iz oblasti roditeljstva i mentalnog zdravlja.
• Održano je 14 akreditovanih medicinskih edukacija o prepoznavanju i reagovanju na emocionalne i psihološke izazove ranog roditeljstva. Kroz ove edukacije je prošlo preko 800 patronažnih sestara, što predstavlja više od 70% ukupnog broja patronažnih sestara u Srbiji.
• U saradnji sa Institutom za mentalno zdravlje izrađena je i distribuirana brošura „Dobrodošlo, bebo“, štampana u 80.000 primeraka, kao svakodnevni alat u radu sa roditeljima.
• Snimljeno je 11 edukativnih videa sa psiholozima i psihijatrima na temu emocionalnih izazova roditeljstva, dostupnih na YouTube kanalu Rosa škole roditeljstva.
• Uveden je novi kurikulum u 17 Rosa škola roditeljstva, sa fokusom na emocionalno zdravlje tokom trudnoće i ranog roditeljstva.
• Tokom tri uzastopne godine realizovane su donacije svim domovima zdravlja u Srbiji: specijalizovane patronažne torbe, kecelje, pelerine, beskontaktni toplomeri, pulsni oksimetri sa stetoskopom, aparati za merenje pritiska i edukativne brošure. • • Tokom dve godine realizacije, kampanja je ostvarila i izuzetnu medijsku prisutnost sa više od 240 objava
Rezultati:
Ove aktivnosti su omogućile Rosa vodi da postane lider u podršci roditeljima, podižući svest i pružajući ključne resurse i informacije koje su neophodne novim roditeljima da bi što bezbrižnije zaplovili u ovu fazu roditeljstva.
Zahvaljujući jasnim porukama kao što su: „Niste sami u roditeljstvu“, „Emocionalni izazovi su prirodni“ i „Podrška postoji – i treba je tražiti“, Rosa je postavila temelje za dugoročnu promenu u javnoj percepciji roditeljstva i podrške roditeljima i stručnjacima širom zemlje.
IPRA Global Awards 2025 – Pobednik
Kampanja pod nazivom „Welcome Baby: On the Journey Through Parenthood“ osvojila je IPRA Golden World Award 2025, jedno od najprestižnijih globalnih PR priznanja, u kategoriji Healthcare – Agency.