Kako je coldplay postavio ekološke standarde u muzičkoj industriji

Coldplay je uvek bio više od benda. Oni su prevazišli muzičke granice, inspirišući milione svojim toplim tekstovima, inovativnim zvukom, a sada i svojom posvećenošću održivosti. Kao globalni fenomen, oni razumeju težinu svog uticaja i koriste ga kako bi bili pozitivan primer drugima.

Britanski rok bend Coldplay, više od 20 godina svojim autentičnim pesmama, nastupom i aktivizmom ka zajednici, osvaja publiku širom sveta i može se reći da ni jedan bend u novijoj istorji nema toliki uticaj ka javnošću, koliko su oni to do sada uspeli. Mnogi muzički kritičari ih porede sa bendovima poput Beatlesa, Rolling Stonsa i grupom U2, jer ostavljaju snažan dojam na sve generacije.

Ovogodišnja svetska turneja, na globalnu muzičku scenu ali i event industriju, donela je visoke standarde i potpuno drugačiji pristup ka publici, zajednici i planeti.

Može se reći da je Coldplay jedan od retkih bendova, koji je napravio revolucionarnu – ekološku turneju. Početkom leta, bend je objavio da je direktna emisija ugljen-dioksida 59 odsto manja u odnosu na njihovu prethodnu turneju i to sve zahvaljujući njihovim kreativnim rešenjima.

Bend je tokom trajanja svojih koncerata koristio podijum koji je proizvodio električnu energiju kada publika igra na njemu, bicikle za vežbanje koji su korišćenjem napajali šou, a posetioci koncerata su tokom igre punili baterije čija je energija napajala telefone, laptopove i alate produkcionog tima.

Coldplay je za ovu svetsku turneju obezbedio svojim fanovima česme sa vodom, a svoju publiku su motivisali da i ponesu višekratne flašice za vodu. Svi koji su na društvenim mrežama videli bar neki snimak sa koncerta, mogli su uočiti magiju koju je stvarala publika sa svetlećim LED narukvicama, od kojih je čak 86 odsto vraćeno za reciklažu.

Bend je do sada zasadio sedam miliona sadnica, kako bi ispunio svoje obećanje i preusmerio 72 procenta otpada nastalog tokom njihovih turneja, za ponovnu upotrebu, reciklažu i kompostiranje.

Kako bi izbegao oslobađanje preko tri hiljade tona ekvivalenta ugljen-dioksida, bend je kupio održivo gorivo za avione, proizvedeno od otpada koji uključuje i ulje za kuvanje. Da pozitivan, ne samo muzički, već i ekološki uticaj se prenosi i na publiku, oslikava činjenica da je bend apelovao da njihovi fanovi na koncerte dolaze peške, biciklom, javnim prevozom ili međusobno deleći vožnju. Inovativni pristup koji je obišao svet i o kojem su izveštavali svi svetski mediji, kao i ekološke organizacije, dao je domaći zadatak mnogim organizatorima iz event industrije kao odlična studija slučaja kako event/muzička industrija mogu doprineti ekološkoj održivosti i zaštiti životne sredine.

Podelite ovaj članak sa drugima